Be healthy monday #1




























Hoi allemaal,

De laatste tijd ben ik meer bezig met gezond eten en meer sporten, omdat ik gewoon fitter wil zijn.Niet dat ik echt geen conditie heb, maar ik wil gewoon een betere conditie voor dansen enzo. Ik vind het dan ook leuk om elke maandag een Be healthy monday te doen. Hier zal ik dan wat update's geven hoe het nu gaat, tips over gezond eten, gezonde recepten en nog meer dingen die hier mee te maken hebben! Benieuwd? Lees verder!




























Het is belangrijk voor tieners (t/m 18 jaar) om elke dag een uur te sporten. Dat wist ik al wel. Maar toch denk ik dat veel mensen er niet elke dag aan toe komen. Ik trouwens ook niet. De laatste tijd meestal wel. Omdat we nu een hondje hebben waar we best vaak mee gaan wandelen. Maar ik heb ook dagen dat ik de hele middag huiswerk aan het maken ben en er s'avonds dan geen zin meer in heb. Ik ga proberen om een goede planning te maken zodat ik hier ook genoeg tijd voor heb.

Voordelen van bewegen/sporten
-Door het bewegen maakt je lichaam stoffen aan waardoor je je happy voelt!
-Je maakt je hoofd leeg, zodat je daarna weer fris en helder bent.
-Je gaat er beter uitzien.
-Doordat je lichaam zich intensief inzet kan je s'nachts beter slapen!
-Omdat je krachtiger en fitter wordt, doet het je zelfvertrouwen goed.
-Je voelt je energieker.

Leuke manieren van sporten

-Work-outs
-Dansen
-Hardlopen
-Wandelen
-Skaten
-Schaatsen
-Zwemmen


















Gezond eten

Zoals ik al zei wil ik dit jaar gezonder eten. En ook zou ik meer willen koken. De laatste paar dagen is dat wel gelukt, maar ik wil nog wel vaker koken. Mijn ouders vinden het in ieder geval wel handig, haha. Met gezonder eten, bedoel ik regelmatig eten en lekkere gezonde dingen. Zoals een heerlijke salade met feta die ik gister gemaakt had.

Gaan jullie ook gezonder eten dit jaar?
Liefs, Annika

2 opmerkingen:

  1. Ik ben de laatste tijd ook steeds meer bezig met gezonder eten en sporten. Maar ik kan niet van de (vele) tussendoortjes afblijven haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik eet van mezelf al redelijk gezond, maar ik sport erg weinig. Maar sport is ook totaal niet mijn ding, haha.
    xxRoos

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!