September challenge day 9. Zelf honing-ijskoffie maken!



Hoi meiden!

Vandaag is het alweer dag 9 van de september challenge, en dat betekend dat ik een artikel online moet zetten over koken, maar ik wist niet goed wat... Daarom heb ik een 'DIY' voor jullie over hoe je zelf ijskoffie kan maken. Ik heb er wel eens eerder een artikel over geschreven, alleen ik heb hem nu anders gemaakt! Benieuwd?

Wat heb je nodig?

-Koffie, 2 kopjes
-Melk
-Suiker
-Vanillesuiker
-4 ijsklontjes
-Slagroom
-2 lepels honing

















Allereerst zet je 2 kopjes koffie!
















Dan doe je de koffie in 1 beker en laat je hem afkoelen door de mok in water te zetten. Je kan het ook gewoon laten afkoelen zonder dat te doen, maar dan duurt het iets langer.
















Dan ga je melk opkloppen, het maakt niet zoveel uit hoeveel, ong. 3/4 van een glas
















Dan doe je het allebei bij elkaar in een grote/lange beker, waar je de staafmixer in kan doen. (sorry ben de naam even vergeten...) :')
















Daarna doe je een pakje vanillesuiker erbij! (Ja, een hèèl zakje!)
















Dan doe je er 2  theelepels/eetlepels honing in.

















Daarna doe je er wat slagroom in. Mmm
















Daarna doe je er 4 ijsklontjes in, ziet er erg smakelijk uit hea?! ;)
















En tot slot, een grote lepel met suiker.
















Dan doe je het in de blender of mix je het met een staafmixer!
















Dan verdeel je de ijskoffie in glazen en zet je ze een kwartiertje in de vriezer...
Daarna kun je je ijskoffie opdrinken! Ik vond het erg lekker en makkelijk om te maken!
Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Drink jij wel eens ijskoffie?

xAnn'

4 opmerkingen:

  1. Ik heb je genomineerd voor de liebster award! x Liefs
    http://borntobemariska.blogspot.nl/2012/09/liebster-award.html#more

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik drink bijna nooit (ijs)koffie. Maar dit ga ik zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat ziet dat er lekker uit, die ga ik zeker uitproberen!

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ga ik zeker ook eens doen! warme koffie ben ik niet zo fan van maar ijskoffie wil ik nog wel eens nemen <3 thanks neem ik zeker even mee om te gaan doen haha

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!